Stressmestring

Hvordan håndterer du stress? Mange lever ett hektisk liv med høye krav til seg selv og fra omgivelsene. For høyt stressnivå over tid vil bli utfordrende både fysisk og mentalt. Med mentale teknikker kan du lære god stressmestring, og ikke minst blir tydelig på hva du skal bruke tiden til, og energien din på!

Du blir ikke best på alle områder! Velg det du virkelig har lyst til å bli god på, og aksepter at du ikke MÅ henge med på jaget som tilsynelatende mange har! Det stopper ofte opp ved ett punkt.

Gjør gode valg for deg selv.
Skap rom for avslapping og refleksjon.
Prioriter det som er riktig for DEG!shutterstock_350719304

VILJESTYRKE

Visste du at VILJESTYRKE er en muskel du kan trene? Den trenes hver gang du gjennomfører det du hadde planlagt, tar de valgene som fører deg nærmere målene dine og holder deg til det du har avtalt med deg selv. Noen ganger ønsker man å gjøre en endring, og det kan være utfordrende i begynnelsen da vi innarbeider oss vaner og mønstre. Da er det viktig å trene viljestyrken, og vite at den blir sterkere og sterkere desto mer du trener på den!shutterstock_233519680

TILSTEDEVÆRELSE

Stopper du bevisst opp i løpet av dagen? Tar du deg tid til å koble av, og bare være i øyeblikket?

Vi trenger ikke alltid gjøre noe nyttig eller fornuftig. I en travel hverdag er det godt, både fysisk og mentalt, med små avbrekk hvor du er helt tilstede og bare er! Etter en lang dag er det fint med tid til å fordøye og bearbeide dagen. Dette kan også gi deg tid til å reflektere, og samtidig roe ned slik at du går inn i søvnen på en god måte.

574A1305_S-H

Kongsberg Næringsforum

IMG_5703

I dag holdt jeg foredrag for medlemmer av Kongsberg Næringsforum! Tema var hvordan kombinere en krevende jobb med livet ellers, og samtidig prestere godt der du ønsker. Jeg dekket verdiavklaring, motivasjon, fokus og god stressmestring.

Dette er ett tema som interesserer mange, og foredraget ble fulltegnet raskt. Vi lever i ett samfunn hvor vi er eksponert for enormt mye informasjon, og vi er tilgjengelige store deler av døgnet. Informasjonsstrømmen er stor og rask, og det forventes rask levering. I tillegg stilles det høye krav på mange arbeidsplasser, og mange har i tillegg høye krav til seg selv. Mange andre faktorer er også med på å gi mange en stor belastning som kan føre til at stressnivået er for høyt over tid.

Med mental trening bruker du teknikker for å bli mentalt sterkere, slik at du får ut ditt potensiale og leverer gode prestasjoner! Også over tid.

Foredrag

Lørdag 16.1 er det «Velværedag» på Sense trening og helse, og der vil jeg holde foredrag om mental trening. Dette arrangementet er åpent for alle, også ikke-medlemmer på Sense. Det vil også være time i sal med yoga, avspenning og bevegelighet i tillegg til andre spennende foredrag.

Se http://www.sensehelse.no for mer informasjon.

574A1246_S-H